Seniorzy: jak zachować sprawność intelektualną na emeryturze?

Opieka Łobez

Seniorzy: jak zachować sprawność intelektualną na emeryturze?

Choć z wiekiem mózg się starzeje, nie znaczy to nic, że nie ważna tegoż procesu spowolnić. Przecież od lat mówią, że pracuje jako mięsień. Jeśli więc będziemy uczyć nasze mózgi, z długim zagrożeniem starość będzie dla nas lepsza.

Opieka Biały Bór

Mózg dojrzewa dłużej, niż zakładasz

Według odkryć naukowców mózg nie nie osiąga dojrzałości, gdy wchodzimy w dorosłość. Widać obecne w wieku 50 lat jest u szczytu swoich dane! Oraz na dowód jego stronę odpowiedzialna za pomoc wyrażania się działa tak dopiero ok. 67 roku bycia.

Cholesterol OFF

Cholesterol OFF

Jasne, z wiekiem trudno się nam rozwijać i opinia płata figle. Jednak ogólnie prawda robi tak, że mózg starzeje się później niż inne „większości” polskiego układu. I my możemy o niego patrzeć, aby uniknąć oznakom demencji lub natomiast ją ograniczyć.

Zobacz również pożyczka filarum

To aktorzy, naukowcy i profesorowie, aktywni zawodowo chociażby w wieku emerytalnym, zwykle zajmują się sprawniejszym umysłem niż ogół społeczeństwa. Wówczas nie przypadek. Zawieranie się, mienie różnych kwestie toż najmocniejsze szkolenia dla mózgu. Ale odnajdzie się ich daleko dobrze.
Poznaj zadania i dietę dla mózgu

Niemal niebezpieczne dla umysłu są rutyna, powtarzalność, bezczynność. Nie wyróżnia się długiego oglądania telewizji, to jeszcze rozleniwia nasze mózgi. Ten znakomity organ trzeba stymulować, grając np. w Sudoku, rozwiązując rebusy, robiąc i zapamiętując wiersze. To a właśnie niezłym pomysłem składa się znajomość języków obcych czy zapisanie się na uniwersytet trzeciego wieku. Choć naukę przyswaja się obecnie nie tak łatwo jak kiedyś, trzeba więc używać nie jako cel jedyny w sobie, jednak jako prowadzenie czegoś pysznego dla własnego umysłu.

Ważne i, by dać sobie dawkę ruchu, bo – jak podkreślają – w ścisłym ciele zdrowy duch. Aktywność fizyczna dotlenia mózg, a ten wydaje podobno aż 20% dostarczanego do systemu tlenu! Dlatego spacery, nordic walking czy golf umieszczają się zbawienne dla starszych.

Warto również zadbać o relaks. Sen sprawia, że mózg wypoczywa, dzięki czemu dużo później funkcjonuje. Na łatwiejszą kondycja snu powoduje nie tylko ruch, ale też ogólny spokój ducha. Może więc warto poznać techniki relaksacyjne lub ziółka przed zaśnięciem?

Nie bez znaczenia objawia się również dieta. Za najkorzystniejszą dla zdrowia uchodzi śródziemnomorska, czyli wielka w warzywa i owoce. Mózg kocha zdrowe, złożone węglowodany – czyli kasze i pełnoziarniste pieczywo. Lubi proteiny oraz zdrowe tłuszcze – inaczej nie tłuszcze trans, w które obfitują frytki, chipsy, a nawet margaryna! Z witamin i minerałów mówi się dietę dużą w witaminy z grupy B, a jeszcze przeciwutleniacze takie jak I, C, E oraz żelazo. Nie można zapomnieć o kwasach omega-3, które znajdziemy m.in. w rybach natomiast w niektórych olejach, oliwie i siemieniu lnianym. Przy okazji siemię dobrze funkcjonuje na perystaltykę jelit. Do diety warto jeszcze włączyć orzechy.

Co ważne, ta dieta jest światowa – więc po prostu samo zdrowie dla wszystkiego w dowolnym wieku. Im już rozpoczniemy się racjonalnie odżywiać, tym świetnie dla własnego układu, w obecnym również mózgu.
Na co warto postawić, żeby być dobry umysł?

Jeśli pragniesz się cieszyć dobrym zdrowiem, nie tylko fizycznym, pytaj o swój mózg, zanim dotrzesz na emeryturę. W Twoim życiu nie powinno zabraknąć sportu, ćwiczeń psychicznych i odpowiednio zbilansowanej diety. Jednak lepiej zapobiegać, niż leczyć, prawda?
Prosenior
Artykuł został wytworzony przez Seniorzy oferującą pracę jako opiekunka, opiekun osób starszych w Niemczech.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Related Post